Konwerting dla branży elektromobilności
Pojazdy zasilane energią elektryczną to już nawet nie jest przyszłość – to teraźniejszość. Branża automotive stoi przed wyzwaniami związanymi z szybkim rozwojem tej technologii, a my jako doświadczony konwerter wiemy, jak można jej pomóc.
Wyraźnie wzrasta trend produkcji pojazdów elektrycznych w Europie i na świecie. W 2016 roku globalni liderzy motoryzacji wyprodukowali raptem 2 miliony takich aut, podczas gdy dziś liczba ta sięga ponad 5 milionów – a to dopiero początek. Szacuje się, że w roku 2025 zbliżymy się do 15 milionów rocznie, a w 2030 przekroczymy pułap 25 milionów. To tendencja, której nie sposób przeoczyć. Mało tego – to tendencja, z którą trzeba się liczyć.
Ogromna większość produkowanych obecnie akumulatorów litowo-jonowych (tzw. Li-ion battery) przeznaczona jest na potrzeby elektrycznych samochodów osobowych. W drugiej kolejności są to pojazdy służące komercyjnie, a następnie stacje ładowania czy ekologiczne busy. Największym udziałowcem w światowej produkcji tego typu baterii są Chiny. Daleko za nimi plasują się inne kraje azjatyckie, a także Europa i USA.
Światowy trend elektromobilności nie omija również Polski. Na naszym rodzimym gruncie produkcję baterii Li-ion prowadzą międzynarodowe przedsiębiorstwa, takie jak: Northvolt, Johnson Matthey, BMZ czy Umicore. Również my, jako zaufana marka z branży wspierającej automotive, rozpoczęliśmy działalność dla potrzeb segmentu pojazdów elektrycznych i hybrydowych.
W jaki sposób konwerting wspiera elektromobilność?
Często zdarza nam się mówić, że konwerting to specyficzna działalność, ponieważ jej wyroby pozostają niezauważalne dla użytkownika końcowego, i to pomimo niezaprzeczalnie istotnych funkcji, jakie pełnią w urządzeniach codziennego użytku. Nie inaczej jest tym razem. Akumulator litowo-jonowy to konstrukcja wymagająca doskonałej szczelności, świetnej termoizolacji i odpowiedniej redukcji drgań. Brzmi jak wyzwanie dla konwertera!
Tak się składa, że w CVGS od wielu lat wytwarzamy pady piankowe na potrzeby przeróżnych branż, w tym rzecz jasna dla automotive. W materiał zaopatrujemy się u światowych liderów w dziedzinie klejenia, zabezpieczania i uszczelniania. Następnie modyfikujemy go tak, aby dopasować jego poszczególne wymiary i właściwości do wymogów danej aplikacji. Efektem końcowym całego procesu jest foam pad – dokładnie taki, jakiego potrzebuje nasz klient w swoich produktach.
Pady piankowe mogą być też wykorzystywane jako jeden z komponentów baterii samochodowych –niewidoczne gołym okiem, ale niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania podzespołu. Głównym zadaniem foam padów jest zapewnienie dobrej izolacji pomiędzy pojedynczymi celami, które tworzą poszczególne moduły baterii zasilających pojazdy elektryczne i hybrydowe.
Pady piankowe, które proponujemy producentom baterii Li-ion:
- redukują napięcie między celami – uszczelniają i redukują drgania;
- kompensują zmiany ich objętości pod wpływem zmian temperatury;
- odprowadzają ciepło na zewnątrz ogniwa;
- mogą stanowić izolację termiczną i elektryczną;
- zapewniają uszczelnienie, zapobiegając dostawaniu się wody, powietrza i pyłu.
Pady od CVGS mogą również posiadać specjalną warstwę PET, która zabezpiecza je przed zabrudzeniem i zakurzeniem oraz stabilizuje podczas pracy urządzenia.
Zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem handlowym CVGS po więcej informacji na temat naszych produktów dla branży elektromobilności.